Şifremi Unuttum English
  

ESRS Wake-Up Bus Sleep Study



Uykunuza gündüzden itibaren hazırlanın!

Çoğumuz gündüz saatlerini fazla fiziksel aktivite yapmadan geçirmektedir. Bedenimizi daha az kullanıp, entellektüel faaliyetlere daha fazla yer vererek çalışmaktayız. Bu sırada artan zihinsel aktivite ve sonunda getirdiği gerginlik, uykuyu zorlaştırıcı bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır.

Halbuki doğada geçirilen bir günün ardından, uyku laboratuarında incelenen hastalarda daha önceki gecelere göre derin yavaş uyku oranının artmış olduğu saptanmıştır. Derin yavaş uyku oranının artmış olduğu uykunun daha dinlendirici bir uyku olduğunu daha önceki bölümlerde belirtilmiştim.

Haftanın belli günlerinde bir miktar yürüyüş yapmak, koşmak, tenis oynamak veya yüzmek gibi fiziksel aktiviteler gevşememize, dolayısı ile iyi bir uyku uyumamıza zemin hazırlayacaktır. Ancak fiziksel aktivitenin, özellikle ağır jimnastik gibi otonom sinir sistemini uyaran aktivitelerin, uykunun hemen öncesinde veya akşam geç saatlerde yapılması da uykunun kalitesini bozması nedeni ile önerilmemektedir.